Държавата не може да си позволи да одържави хазарта. Много моля законодателят да не тръгва да нарушава конституцията.
За това призова проф. Огнян Герджиков в сутрешния неделен блок на БНТ.
Ако това се случи – ако държавата одържави хазарта, Конституционният съд ще отмени този закон, обясни проф. Герджиков в чисто юридически аспект.
„Много моля основният закон да се спазва. Лотарията не може да бъде държавна – и да искаме, към днешната дата не може„, подчерта юристът.
Иначе в неюридически аспект, според бившия служебен премиер нацията се зомбира с хазартните игри. Проф. Герджиков е обезпокоен за инвазията на хазарта по телевизията за това кой е спечелил и каква сума. Той даде за пример как на една бензиностанция човек заредил бензин за 10 лева, а взел лотарийни билетчета за 30 лв.
Хазартът действа страшно невъзпитателно и трябва да има контрол на държавата.
„Хазартът не може да бъде фокусът на вниманието“, настоя още юристът.
Ами след като Герджиков е толкова голям юрист, знае ли, че конституцията е писана, за да служи на хората. И ако в някоя област се установи, че това не е така, веднага трябва пропускът да се поправи. Така е и с хазарта. Той не само е вреден, но в момента едно частно лице трупа милиарди, буквално измъквайки стотинките от прокъсаните джобове на обикновените хора. Не стига, че трупа милиарди, ами и не плаща, дължимите на държавата данъци. Ето затова трябва да му се забрани да прави бизнес. Защото да правиш бизнес означава да осъзнаеш, че работиш за хората, а не за себе си. Точно обратното. Това частно лице изобщо не се интересува от страданията на гражданите. И да не забравяме – България не е толкова богата, че да си позволи да тъпче джобовете на олигарсите.
Ако някой иска да забогатява, нека не го прави на гърба на хората. И нека тръгне да произвежда нещо. А не да прави хазартни игри. Лотариите трябва да са държавен монопол, защото само така ще има пълен контрол върху тези вредни за обществото дейности.
Другото е все едно да поощряваме хазарта като се крием зад конституцията, която не може да бъде съвършена като Всевишния, нито пък може да бъде свещена крава, която не подлежи на промяна.